Trimestras su TB programa

20171116_143851 (600 x 337)

Nuo šio rugsėjo mokykloje prasidėjo anglų kalbos pamokos pagal Tarptautinio Bakalaureato programą. Paklausėme mokinukų kaip jiems sekasi:

  • Per TB pamokas man patiko daryti gimtadienio tortus… (Aneta 2 kl.)
  • O man labiau patiko pavasario gėlytės (Marija 2 kl.)
  • Man labiausiai įsiminė kaip gaminom kalendorių. (Uršulė 2 kl.)
  • Per paprastas anglų pamokas daugiau kalbam ir darom užduotis, o per TB žiūrim filmukus ir dirbam su išmaniąja lenta. (Goda 2 kl.)
  • Man labai patinka anglų k. Ir sunkios užduotys, bet nepatinka, kai reikia daug pačiam galvoti.(Paulius 1 kl.)
  • Man patinka anglų kalba ir patinka, kad aš ją moku, dar man patinka pažinti įvairias šalis. (Lauras 1 kl.)
  • Man patinka išmokti žodžius. (Elena 1 kl.)
  • Man patinka kalbėti apie kitas šalis, bet nepatinka rašyti skaičius. (Patricija 1 kl.) (žr. galerijoje)

Mokykloje dirba Onuras, studentas ir Turkijos. Štai ką jis pasakoja:

I am Onur, who is studying at Klaipeda University as an exchange student. I came from Turkey and do study in my country in the department of English Language Teaching. Altough my parents and teachers told me not to do this, from my high-school years I have the desire of being teacher. I think I am doing it good until now.

When I had an opportunity to go to abroad for Erasmus, I directly talked to my friends who already had this experience. To be honest, everyone was suggesting me to go to Poland or Hungary and I was eager to choose Spain. However, I did not want to be with Turkish people so that I could improve myself better in terms of language proficiency and everything. Then I focused on Lithuania and searched about it on-line and I knew that Lithuania is a small, cute country with cold weather but I definitely can say that feel really happy here.

In Turkey, students start to take English Language classes at 2nd grade which is really good but they never speak nor understand when someone speaks. Teachers only focus on grammar and students do not have an opportunity to practise speaking or listening skills. I was expecting same kind of situation here but seriously in this school there are some special students that they can talk quite good and there are only a few of them who are facing some difficulties when I talk which is quite natural situation for 2nd graders. There was one thing suprised me a lot in my first day in Universa Via. I was going to be with 4th graders and I was not expecting them to talk in English so I just greeted them in Lithuanian language. Then they just started to ask questions about me in English and until the class starts we talked. When I compare those students to their Turkish peers, I can say that in this country, language teaching is focusing on more productive skills instead of receptive ones.

Trumpai papasakokite mums apie save

Aš esu Onuras, kaip mainų studentas mokausi Klaipėdos Universitete. Atvykau iš Turkijos ir namie studijuoju Anglų kalbos mokymo katedroje. Nepaisant to, kad tėvai ir mokytojai bandė mane atkalbėti, tačiau dar nuo vyresnių klasių mokykloje troškau būti mokytoju. Manau, kad bent iki šiol man sekasi visai neblogai.

Kodėl pasirinkote studijuoti Lietuvoje?

Kai gavau galimybę išvykti į užsienį, Erasmus pagalba aš tiesiogiai susisiekiau su savo draugais, kurie jau turėjo tokios patirties. Jei sąžiningai, visi man patarė vykti į Lenkiją arba Vengriją, o aš pats svajojau vykti į Ispaniją. Tačiau tada pagalvojau, kad nenoriu būti su visais kitais tautiečiais vien dėl to, kad galėčiau pagerinti savo anglų kalbos žinias. Tada apsistojau ties Lietuva, ieškojau informacijos internete ir sužinojau, kad Lietuva nedidelė,  bet miela šalis, kur oras šaltas, bet tikrai galiu pasakyti, kad čia jaučiuosi laimingas.

Kaip palygintumėte Turkijos ir Lietuvos mokinukus?

Turkijoje mokiniai pradeda mokytis anglų kalbos nuo antros klasės, kas yra labai gerai, tačiau jie niekada nešneka ir retai supranta kai šnekama. Mokytojai fokusuojasi ties gramatika ir mokiniai neturi galimybės gerinti savo kalbėjimo ir klausymo įgūdžius. Panašios situacijos tikėjausi ir jūsų mokykloje, tačiau čia turite keletą ypatingų mokinių, kurie kalba tikrai gerai ir gal tik kelis su kuriais man sunkiau susišnekėti, bet tai natūralu, nes jie dar tik antrokai. Labiausiai mane nustebino mano pirmoji diena. Aš įėjau į ketvirtokų klasę ir net nesitikėjau, kad jie šnekės angliškai, tad pasveikinau juos lietuviškai. Tada jie ėmė man uždavinėti klausimus anglų kalba ir mes prasišnekėjome iki pat pamokos pradžios. Lyginant su jų bendraamžiais Turkijoje, galiu pasakyti, kad Lietuvoje užsienio kalbos mokymas yra daugiau orientuotas į praktiką  nei į suvokimą.